Завідувач кафедри: Полтавченко Тетяна Вікторівна 
Менеджер: Петрук Аліна Миколаївна   a.m.petruk@nuwm.edu.ua



Ступінь вищої освіти: Бакалавр
Освітньо-професійна програма: Водні біоресурси та аквакультура
Шифр за ОП: ОК 1.20
Рік навчання, семестр: 2 рік, 3 семестр
Група: ВБА-21
Мета навчальної дисципліни «Іхтіологія (загальна та спеціальна)» полягає у підготовці спеціалістів у галузі іхтіології та надання їм всебічних теоретичних знань при опрацюванні навчального матеріалу, зокрема про місце риб у системі тварин, про ареали проживання та біологію риб, реакцію організму на зміни навколишнього середовища, про основи збереження і відтворення рибних запасів.

Бакалавр
Освітньо-професійна програма: Водні біоресурси та аквакультура
Шифр за ОП: ОК 1.28
Рік навчання, семестр: 4 рік, 7 семестр
Група: ВБА-41
Метою вивчення навчальної дисципліни „Аквакультура штучних водойм” - набуття студентами теоретичних та практичних знань з біологічних основ технологій відтворення та вирощування культивованих об’єктів рибництва у тепловодних та холодноводних ставових рибницьких господарствах.
Бакалавр
Освітньо-професійна програма: Водні біоресурси та аквакультура
Шифр за ОП: ОК 1.28
Рік навчання, семестр: 4 рік, 8 семестр
Група: ВБА-41
Метою вивчення навчальної дисципліни „Аквакультура штучних водойм” - набуття студентами теоретичних та практичних знань з біологічних основ технологій відтворення та вирощування культивованих об’єктів рибництва у тепловодних та холодноводних ставових рибницьких господарствах.
Кафедра водних біоресурсів
МАГІСТР
Освітньо-професійна програма: "Охорона, відтворення та раціональне використання гідробіоресурсів"
Шифр за ОП: ВК. 5
Рік навчання, семестр: 6 курс, 3 семестр
Група: ОВРВГ-51м
Метою дисципліни є набуття студентами знань щодо необхідності проведення акліматизації тих чи інших видів гідробіонтів, враховуючи всі можливі ризики, та правильно вибирати об'єкти для акліматизації, враховуючи їх господарську цінність та екологічну безпечність.
Бакалавр
Освітньо-професійна програма: Водні біоресурси та аквакультура
Шифр за ОП: ОК1.19
Рік навчання, семестр: 2 рік, 3 семестр
Група: ВБА-21
Мета навчальної дисципліни – формування у майбутніх фахівців іхтіологів-рибоводів сучасних знань про будову і закономірності розвитку тіла рибоподібних та риб, як мешканців водного середовища.
Цілі: після вивчення ОК студент повинен знати та розуміти основи анатомії риб, особливості будови риб на рівні вище тканинного і проводити дослідження на відповідному рівні; визначати класифікацію, морфологію, біологію рибоподібних і риб, зокрема встановлювати види риб за морфологічними ознаками, досліджувати зовнішню і внутрішню будову рибоподібних і риб, аналізувати пластичні та меристичні ознаки; використовувати знання і розуміння біологічних особливостей рибоподібних і риб під час вирощування об’єктів водних біоресурсів та аквакультури.

БАКАЛАВР
Освітньо-професійна програма: Водні біоресурси та аквакультура

Рік навчання, семестр: 4 курс8 семестр; 5 курс, 10 семестр

Група: ВБА-41; ВБРз-51

Бакалавр
Освітньо-професійна програма: Водні біоресурси та аквакультура
Шифр за ОП: ВК 1.02
Рік навчання, семестр: 2 рік, 4 семестр
Група: ВБА-21

Мета навчальної дисципліни – оволодіння майбутніми фахівцями основами знань про сучасні методи біологічного моніторингу якості води та стану водного середовища. Предметом вивчення дисципліни є заходи щодо біологічної оцінки екологічного стану водного середовища, як середовища існування риб та інших промислово цінних гідробіонтів.
 

Бакалавр
Освітньо-професійна програма: Водні біоресурси та аквакультура
Шифр за ОП: ВК1.01
Рік навчання, семестр: 2 рік, 2 семестр
Мета та цілі ОК: мета - засвоєння студентами необхідного мінімуму знань про перспективи і проблеми сучасної біотехнології та сучасні методи культивування кормових організмів для риб. 

Цілі:
- методичні: формування вмінь та навичок студентів працювати з навчальною та науковою літературою щодо використання біологічних об’єктів для отримання цінних продуктів в аквакультурі, використання їх у навчальному процесі, науковій та практичній роботі;
- пізнавальні: ознайомлення студентів з основними методами, напрямками та розділами біотехнології в аквакультурі; біотехнікою культивування водних рослин та тварин у регульованих системах життєзабезпечення;
- практичні: практична робота студентів щодо використання сучасних методів вирощування риб, виготовлення поживних середовищ для вирощування водних рослин; використання методик визначення природи біомаси і чисельності рослин; виготовлення різних поживних середовищ для культивування інфузорій, ракоподібних, олігохет, коловерток – стартового корму для риб та ін.

БАКАЛАВР
Освітньо-професійна програма: Водні біоресурси та аквакультура
Шифр за ОП: ОК1.16
Рік навчання, семестр: 1 рік, 2 семестр
Мета та цілі ОК: мета - засвоєння студентами знань про хімічний склад живих організмів, особливості функціонування органів та їх систем, фізіолого- біохімічні процеси, які забезпечують їх існування
Цілі: після вивчення дисципліни студент повинен знати та розуміти основи біохімії та фізіології гідробіонтів; знати основні історичні етапи розвитку біохімії та фізіології, досліджень у галузі; розуміти зв’язки водних біоресурсів та аквакультури із біохімією і фізіологією; бути здатним правильно проводити наукові спостереження і експерименти; аналізувати результати фізіолого-біохімічних досліджень, проводити фізіолого-біохімічний аналіз; використовувати отримані знання при підготовці самостійного наукового дослідження за обраною темою.

Бакалавр
Освітньо-професійна програма: Водні біоресурси та аквакультура
Шифр за ОП: ОК 1.34
Рік навчання, семестр: 4 рік, 7 семестр
Група: ВБА-41

Метою практики є закріплення та поглиблення теоретичних знань, отриманих здобувачами вищої освіти у процесі вивчення певного циклу теоретичних дисциплін, набутих компетентностей. Виробнича практика проводиться на підприємствах, господартва (установах) на основі укладених договорів. Це включає вивчення технологічних процесів, що відбуваються в системах аквакультури, охорони водних біоресурсів та використання сучасних методів для їх управління та збереження.

Бакалавр
Освітньо-професійна програма: Водні біоресурси та аквакультура
Шифр за ОП: ОК1.30
Рік навчання, семестр: 4 рік, 7 семестр
Група: ВБА-41
Мета навчальної дисципліни - ознайомлення з сучасним станом видового різноманіття, біопродуктивністю та відтворенням аборигенної іхтіофауни у трансформованій річково – озерній мережі України, пошук та розробка шляхів реабілітації.

БАКАЛАВР
Освітньо-професійна програма: Водні біоресурси та аквакультура
Шифр за ОП: ВК1.05
Рік навчання, семестр: 1 рік, 1 семестр
Група: ВБА-11
Мета вивчення дисципліни полягає в одержанні студентами теоретичних і практичних знань з загальної і спеціальної мікробіології. Сформувати уявлення про роль мікроорганізмів в процесах, що проходять у водному середовищі.
Бакалавр
Освітньо-професійна програма: Водні біоресурси та аквакультура
Шифр за ОП: ВК1.08
Рік навчання, семестр: 2 рік, 2 семестр
Мета вивчення дисципліни - освоєння студентами комплексу теоретичних знань та практичних навичок в галузі водної токсикології. Предметом дослідження водної токсикології виступає різноманіття, походження, структура, поведінка, шляхи міграції і механізми трансформації токсичних речовин у водному середовищі включаючи донні відклади, зважені (завислі) частинки і живі компоненти водної екосистеми, а також реагування гідробіонтів різних систематичних груп на дію токсичних речовин.
Цілі: після вивчення дисципліни студент повинен знати основи водної токсикології: основні групи токсичних речовин, які забруднюють водне середовище; джерела, шляхи і вплив токсикантів на водні екосистеми; вміти використовувати знання і розуміння хімічного складу та класифікації природних вод, токсичних речовин природного і штучного походження, методів впливу на хімічний склад та газовий режим води природних і штучних водойм; використовувати знання природних процесів самоочищення водойм і розуміння впливу факторів на водні організми, їх життєдіяльність, популяції гідробіонтів та гідробіоценози, гідроекосистем (біоакумуляція, біотрансформація токсикантів), аналізувати результати гідрохімічних і гідробіологічних показників водойм, іхтіопатологічний стан.

БАКАЛАВР
Освітньо-професійна програма: Водні біоресурси та аквакультура
Шифр за ОП: ОК1.13
Рік навчання, семестр: 1 рік, 1 семестр
Група: ВБА-11

Мета навчальної дисципліни - полягає у формуванні у студентів базових уявлень про професію, її специфіку, основні завдання та перспективи. Цей курс спрямований на підготовку майбутніх фахівців до свідомого сприйняття ролі та значення водних біоресурсів в екосистемах і економіці, а також на ознайомлення з методами їхнього раціонального використання і відновлення. 

Бакалавр
Освітньо-професійна програма: Водні біоресурси та аквакультура
Шифр за ОП: ОК1.18
Рік навчання, семестр: 3 рік, 5 семестр
Група: ВБА-31
Мета навчальної дисципліни генетики риб є створення комплексу заходів, спрямованого на поліпшення продуктивності та якості риб як основних об'єктів розведення за рахунок зміни їх генетичних властивостей та
виведення нових порід чи порідної групи, яка відповідала певним
господарським вимогам для подальшого її застосування в селекції,
гібридизації та при розведенні.
Бакалавр
Освітньо-професійна програма: Водні біоресурси та аквакультура
Шифр за ОП: ОК 1.17
Рік навчання, семестр: 2 рік, 4 семестр
Група: ВБА-21
Метою вивчення навчальної дисципліни є „гідробіологія” (гр. сл. hydor – вода, bios – життя, logos - наука) - поглиблене вивчення закономірностей протікання біологічних процесів у водоймах з метою створення основи для управління ними в інтересах людини.
Бакалавр
Освітньо-професійна програма: Водні біоресурси та аквакультура
Шифр за ОП: ВК1.02
Рік навчання, семестр: 1 рік, 2 семестр
Мета та цілі ОК: мета - ознайомити майбутніх фахівців з особливостями будови та життєдіяльності водних рослин, видовою різноманітністю та засобами цілеспрямованого керування процесами розмноження та розвитку фітобіоти з метою підвищення біологічної продуктивності водних об'єктів.
 Цілі ОК: опанувати знання про будову, розвиток та розмноження, систематику та екологію водних рослин, а також особливості життєдіяльності водоростей та судинних макрофітів. Грунтовні знання з гідроботаніки необхідні фахівцям з водних біоресурсів та аквакультури, оскільки основою усіх пасовищних трофічних ланцюгів водних екосистем є рослини, а уміння керувати їх продуктивністю забезпечує відповідні умови для росту та розвитку інших об"єктів аквакультури, у т.ч. риб.
Бакалавр
Освітньо-професійна програма: Водні біоресурси та аквакультура
Шифр за ОП: ВК1.06
Рік навчання, семестр: 1 рік, 1 семестр
Група: ВБА-11
Мета навчальної дисципліни – вивчення особливостей та закономірностей сформування радіоекологічних ситуацій у водних об’єктах третьої і четвертої зони забруднення, перебігу процесів накопичення і виведення радіонуклідів Sr90 та Cs197 з гідробіонтів, особливо з аборигенної іхтіофауни в природних водоймах та ставових господарствах.

БАКАЛАВР
Освітньо-професійна програма: Водні біоресурси та аквакультура
Шифр за ОП: ОК1.25
Рік навчання, семестр: 1 рік, 2 семестр

Група: ВБА-11

Мета навчальної дисципліни - вивчення мікроскопічної будови тканин та органів водних тварин, а також закономірностей розвитку їхніх зародків. Це знання є основою для розуміння функціонування організму, діагностики патологічних станів і забезпечення оптимальних умов для збереження здоров’я та репродуктивного потенціалу водних біоресурсів.

Бакалавр
Освітньо-професійна програма: Водні біоресурси та аквакультура
Шифр за ОП: ОК 1.27
Рік навчання, семестр: 2 рік, 1 семестр д.ф.н.
Рік навчання, семестр: 3 рік, 1 семестр з.ф.н.
Мета навчальної дисципліни «Годівля риб» полягає в тому, щоб ознайомити студентів з основними принципами годівлі риб в умовах аквакультури, вивчити фактори, які впливають на ефективність годівлі, а також методи підбору кормів для різних видів риб. Це важлива дисципліна для підготовки фахівців в галузі рибного господарства та аквакультури.
Цілі навчальної дисципліни: набуття практичних навичок об’єктивно оцінювання якості кормів, характеризувати корми за вмістом в них поживних речовин, визначати в кормах основні поживні речовини, визначати придатність кормів до згодовування, визначати добові норми та планувати годівлю риб в умовах виробництва.