Завідувач кафедри:Михайлишин Ольга Леонідівна o.l.mykhaylyshyn@nuwm.edu.ua
Менеджер: Потапчук Ірина Володимирівна  i.v.potapchuk@nuwm.edu.ua



Вправа 1. Рівновага, симетрія та пропорції (2 бали)

Опис теми:
Засвоєння базових понять композиції: рівновага, симетрія, асиметрія, пропорції. Формування навичок зорового врівноваження елементів на площині та виявлення відмінностей між симетричними та асиметричними рішеннями.

Завдання:

Створити симетричну композицію з 5–7 площинних елементів (прямокутники, квадрати).

Створити асиметричний варіант із тих самих елементів.

Порівняти емоційний та художній ефект обох варіантів.

Використати різні пропорції прямокутників (від 1:1 до 1:4).

Вимоги:
Формат: аркуш А3, однотонний папір.
Техніка: аплікація.
Елементи розташовуються паралельно або перпендикулярно краям аркуша.

Вправа 2.1 Організація плоских елементів у єдину стійку систему за допомогою складного метричного ряду (3 бали)

Опис теми:
Вивчення закономірностей метричного порядку. Усвідомлення ролі повторюваності та сталих інтервалів у створенні впорядкованої композиційної системи.

Завдання:

Побудувати метричний ряд кожний елемент якого складається з декількох плоских елементів

Вимоги:
Композиція розташовується на аркуші однотонного паперу формату А3, елементи — геометричні фігури прямокутної форми зі співвідношенням сторін від 1:1 до 1:10.
Кількість елементів необмежена. Техніка виконання – аплікація з елементів одного або кількох (2-3) кольорів

Вправа 2.2 Організація обʼємних елементів у єдину стійку систему за допомогою складного метричного ряду (6 балів)

Завдання:

Побудова цілісного і виразного ряду на основі складного метричного порядку і співвідношень (нюансних і контрастних) інтервалів і форм

Вимоги:
Композиція розташовується на підмакетнику з цупкого картону формату А4, елементи — обʼємні елементи у формі паралелепіпедів зі співвідношенням сторін від 1:1 до 1:10.
Кількість елементів необмежена. Техніка виконання – макет з однотонного картону

Вправа 3.1 Організація плоских елементів у єдину стійку систему за допомогою складного ритмічного ряду (3 бали)

Опис теми:
Вивчення закономірностей ритмічної організації. Усвідомлення ролі варіацій інтервалів, форми та динаміки у створенні виразної композиції.

Завдання:

Побудувати складний ритмічний ряд із використанням різних інтервалів та форм.

Продемонструвати поступове наростання та спад у ритмі.

Вимоги:
Композиція розташовується на аркуші формату А3, елементи — геометричні фігури прямокутної форми зі співвідношенням сторін від 1:1 до 1:10.
Кількість елементів необмежена. Техніка виконання – аплікація з елементів одного або кількох (2-3) кольорів

Вправа 3.2 Організація обʼємних елементів у єдину стійку систему за допомогою складного ритмічного ряду (6 балів)

Завдання:

Побудувати завершений складний ритмічний ряд, зорова гармонія якого досягається різкою зміною закономірностей розвитку або поєднанням двох чи більше зустрічних рядів

Вимоги:
У якості елементів ряду використовуються паралелепіпеди квадратного чи прямокутного січення або обʼєми довільної форми (окрім тіл обертання)

Техніка виконання – макет з однотонного картону на підмакетнику формату А4

Вправа 5. Фронтальна композиція (7 балів)

Опис теми:
Вивчення особливостей фронтальної (площинної) композиції. Робота з площинами та виявлення статики або динаміки в композиції.

Завдання:

Побудувати фронтальну композицію з площин прямокутних обрисів (не більше 10).

Показати статику (стійка, врівноважена композиція) або динаміку (рух, напруга).

Виконати макет і креслення (три ортогональні проєкції).

Вимоги:
Макет: підмакетник 20×20 см, висота до 15 см.
Площини можуть примикати, врізатися одна в одну чи розташовуватися на відстані.

Вправа 6. Об’ємна композиція (7 балів)

Опис теми:
Формування об’ємних архітектурних форм, виявлення їх статики чи динаміки, композиційного центру та взаємодії у просторі.

Завдання:

Побудувати об’ємну композицію з паралелепіпедів, призм або пірамід.

Визначити композиційний центр.

Виявити статику (врівноваженість) або динаміку (рух, напруження).

Вимоги:
Макет: підмакетник 20×20 см, висота до 15 см.
Елементи: 5–7 об’ємів простих геометричних форм (без тіл обертання).
Орієнтація елементів — під прямим кутом один до одного та до площини основи.

Всього за практичні - 34 бали

Курсова робота (20 балів)

Тема: «Синтез композиційних засобів у формуванні фронтальної поверхні, об’єму та простору»

Мета:

Закріпити знання композиційних закономірностей і навчитися гармонійно поєднувати фронтальні поверхні, внутрішні простори та об’ємні форми з урахуванням їх зв’язку з навколишнім середовищем.

Завдання:

1. Розробити композицію з 3–5 взаємопов’язаних закритих просторів (інтер’єрного типу), об’єднаних в єдину систему.

2. Виявити, як внутрішня організація просторів відображається у зовнішній формі об’єму.

3. Створити взаємозв’язок між внутрішнім простором і відкритим середовищем (через перетікання, напівзакриті простори чи спільні площини).

Вимоги:

Формат основи: підмакетник 30×30 см (розташування довільне).

Техніка: макет із картону.

Композиція має включати 3–5 закритих просторів, пов’язаних між собою.

Поверхня може бути задана у вигляді прямокутника, трапеції або складнішого обрису

Зовнішня форма може бути вирішена як фронтальна або об’ємна композиція, яка передає внутрішню організацію.

Допускається: різні рівні основи, метричні й ритмічні членування, співвідношення контрасту та нюансу.

Простори можуть взаємодіяти через:
• перетікання закритого й відкритого простору;
• проміжні (напівзакриті) простори;
• спільні площини між внутрішнім і зовнішнім середовищем.

Методичні вказівки:

Простори можуть мати контрастні або нюансні співвідношення за розмірами.

Поверхні можуть примикати, перетинатися чи залишатися на відстані.

Важливо досягти гармонійних співвідношень висоти, ширини та глибини.

План виконання

1. Розробка клаузури (ескізної ідеї).

2. Виконання проекційних креслень у відповідному масштабі.

3. Оформлення креслень у вибраній графічній техніці (лінії, шрифти, підписи).

4. Підготовка основи для макета.

5. Виконання та склеювання макета з картону.

6. Оформлення і здача роботи.

Екзамен (підсумковий контроль)
Форма проведення: тестування.
Мета: перевірка засвоєння основних понять і термінів курсу, розуміння композиційних закономірностей, вміння застосовувати теоретичні знання до аналізу та вирішення композиційних завдань.
Формат: проводиться у комп’ютерному класі у форматі тестування на ПК

Модульний контроль №1 (20 балів)

Модульний контроль №1 (20 балів)

Відвідування лекційних занять - 6 балів
Всього - 100 балів

Вмкладачі: Смолінська О.Е., Бондарчук Л.Ю., Шолудько М.М.

Бакалавр, АМ-31

 

БАКАЛАВР

191 "Архітектура та містобудування", ОПП 2021

3 рік, 2 семестр

Викладач: Луц Віктор Данилович

БАКАЛАВР

191 "Архітектура та містобудування", ОПП 2021р.

3 рік, 1 семестр

Викладач: Луц Віктор Данилович

Архітектурне комп`ютерне моделювання
АМ-51м

Викладачі: Потапчук І. В., Байцар Т.В., Шолудько М.М., Бичковська Л.С.

Група:  АМ-21, АМ-22
БАКАЛАВР
191 Архітектура та містобудування
Мета та цілі ОК: набуття професійних навиків і фахових компетенцій через творчий процес архітектурного проєктування, формування фахового світогляду.

Викладачі: Шолудько М. В., Сергіюк І.М., Матвіюк О.В.
Група: А-41
БАКАЛАВР
191 Архітектура та містобудування
Мета та цілі ОК: набуття професійних навиків і фахових компетенцій через творчий процес архітектурного проєктування, формування фахового світогляду.

Викладачі: Шолудько М.В., Сергіюк І.М., Матвіюк О.В.

група: АМ-41

БАКАЛАВР

191 "Архітектура та містобудування"

Викладачі: Шолудько М.В., Сергіюк І.М., Матвіюк О.В.

Метою виконання курсового проєкту є ознайомлення студентів із засадами проектування містобудівної документації, з детальним припрацюванням території житлової групи, з усіма необхідними вимогами для неї.

Основними завданнями, які вирішуються при виконанні курсового проекту, є:

-       організація зручного та функціонального внутрішньо-дворового простору житлової групи;

-       уміле використання природного рельєфу території для розміщення будівель та споруд;

-       побудова дорожньо-транспортного каркасу з умов найбільшої зручності;

-       створення виразної архітектурно-просторової композиції житлової забудови;

-       організація системи озеленення території житлової групи.

     У процесі роботи над курсовим проєктом студенти повинні оволодіти навиками:

-       формування багатоповерхових, багатосекційних житлових будинків та їх правильної орієнтації по сторонах світу;

-       організації зручної у функціональному відношенні житлової групи з усіма необхідними елементами благоустрою;

-       навиками побудови внутрішньо-дворової пішохідно-транспортної системи .

Викладачі: Потапчук І.В., Бичковська Л.С.., Байцар Т.В., Шолудько М.М.

Група АМ-21

БАКАЛАВР

191 "Архітектура та містобудування"